4 טיפים לכתיבת קופי מדויק

כתיבת קופי

הבסיס להצלחה של כל קמפיין פרסום בין אם מדובר בפרסום בפייסבוק או פרסום בגוגל, הוא כתיבת קופי איכותי. הקופי צריך להיות איכותי, מקצועי, בועט, מניעה לפעולה, מעניין ועוד הגדרות רבות אחרות שהופכות אותו פשוט למסובך להבנה, למידה ועשייה. הקופי צריך להעביר תחושות שונות ולייצר עניין סביב המוצר, השירות, המותג או כל נושא אחר עליו הוא נכתב. הוא צריך להציג את היתרונות בדרך כלל, להכיל את הבעיה וגם את הפתרון, לגרום לגולשים לאהוב אותו, להתרגש ולבצע את הפעולה שאנו רוצים לבצע. אז איך כותבים קופי מדויק ומנצח? אספנו עבורכם מספר טיפים חשובים אך תחילה בואו נבין מה זה קופי ומה הוא כולל.

מהו קופי ומי כותב אותו?

נתחיל מהבסיס. קופי הוא קיצור של קופירייטינג. מקצוע/שירות/פעולה המתייחסים לכתיבת מסרים שיווקיים ופרסומיים. הקופי יכול לקדם מוצר, שירות, חברה, ארגון, עמותה, אדם כלשהו, אירוע וכל דבר למעשה. הקופי מתחיל מכותרת (או כותרות) וממשיך לחלקי טקסט שונים בהתאם למקום בו הוא מתפרסם. יש הבדל בין קופי למודעה ממומנת לקמפיין הפרסום לבין קופי לדף נחיתה, עלון מידע או פלייר. כאמור קופי טוב יכול לשפר משמעותית את המכירות/ביצועי הקמפיין שלכם במאות או אלפי אחוזים. לעומת זאת קופי משעמם או חובבני עשוי להוביל לקמפיין כושל עם הוצאות רבות וידיים ריקות. הטיפים בכתבה זו אינם חקוקים בסלע ואתם יכולים לבחור אם לאמץ אותם או לא אולם הם נכתבו מתוך ניסיון רב של קופירייטרים מקצועיים והוכחו לא פעם כטיפים נהדרים וחשובים המתאימים ככל הנראה לכל קופי.

#1 – כותרת סוחפת היא הבסיס לקופי מנצח:

הבסיס לקופי מוצלח הוא כאמור בכתיבת כותרת סוחפת. הכוונה היא לכותרת שתעניין את הגולש מצד אחד, תניע אותו לפעולה מצד שני וגם תהיה אמינה ומדויקת מצד שלישי. הכותרת לא צריכה להיות קצרה מדי אך גם לא ארוכה מדי. חשוב שהכותרת תהיה רלוונטית לתוכן שיבוא אחריה. לדוגמה: אם הכותרת היא למודעה של קמפיין ממומן בנושא מסוים – אז כאשר הגולש ילחץ על המודעה הוא יגיע לדף נחיתה/עמוד באתר שלכם ככל הנראה ושם הוא יצטרך לקבל את התוכן שהוא מצפה לו לאחר שקרא את הכותרת במודעה שלכם. כדאי להשתמש גם במספרים בכותרת בדרך כלל אם כי זה לא חובה ליצירת כותרת מושכת.

#2 – התיאור/הפתיח צריך להיות סופר מעניין וצבעוני:

בדיוק כפי שסוכריות צבעוניות עשויות לבלוט לנו בעין בדוכן הממתקים כך גם הפתיח/התיאור של התוכן שלכם, זה שמגיע מיד לאחר הכותרת, צריך להיות צבעוני ומעניין. הוא צריך להכיל מעט מידע אודות הנושא המדובר אך לרוב יהיה לכם מעט מאוד מלל להעביר את המסר שאתם רוצים ולהניע את הגולשים לפעולה.

#3 – היו תמציתיים:

לאנשים היום אין הרבה סבלנות נקודה. הם נחשפים לאינספור פרסומות ומסרים שיווקיים במהלך היום ובכל מקום שבו הם נמצאים, החל מגלישה באינטרנט, דרך שלטי חוצות בכבישים, פרסומות בישיבה בתחנה באוטובוס, צפייה בטלוויזיה, האזנה לרדיו ואפילו בקריאת מגזין או עיתון כלשהו. אנשים עושים שימוש באינטרנט כדי להשיג את פיסת המידע שהם מחפשים אולם הם יעדיפו לקבל אותה במהירות ובדיוק לפי מה שהם רוצים ללא מריחות מיותרות, טקסטים ארוכים או הקדמות ארוכות מדי. היו תמציתיים בקופי שלכם.

#4 – הדגישו את התועלות והיתרונות לגולש:

יש נטייה לדבר על המוצר/השירות/החברה וכמה היא טובה וגדולה ואיכותית וכו'… במקום לדבר על עצמכם או מה שאתם מוכרים דברו על התועלות שלהם על הלקוח וכיצד זה ישפר את חייו של הלקוח. כיצד המוצר/השירות שלכם יספק מענה ללקוח וכו'. אם תצליחו לעורר את הרגש של הלקוח הוא יבצע את הפעולה שאתם רוצים שהוא יבצע.

4/5 - (2 votes) - באיזו מידה הכתבה סייעה לך?
למאמרים נוספים באותו נושא:
דילוג לתוכן