מי ספקי ה- CRM שפרצו קדימה ב- 2022?

מערכת ERP

גרטנר פרסמה את דוח "ריבוע הקסם" שלה לשנת 2022 עבור שוק מערכות ה- CRM. בדוח, בו גרטנר מכנה את המערכות "מערכות לאוטומציה של מכירות" היא מגדירה אותו כמערכות בסיס המוטמעות כדי לבצע אוטומציה של תהליכי מכירות הליבה, תוך שיפור היכולת של מוכרים לתקשר עם רוכשים דרך נקודות מגע שונות בין יכולות הליבה שגרטנר מגדירה למערכות CRM  נמצאות: ניהול לידים, חשבונות, אנשי קשר והזדמנויות; שיתוף פעולה, ניהול מכירות, אנליטיקה, ניהול תחזיות, בניית הצעות מחיר ועוד.

בריבוע המובילים הדוח של 2022, שעבר שינוי מהותי מבחינת המשקלים והניקוד, צועדות השחקניות הגדולות והמוכרות של השוק: SalesForce, Microsoft CRM ו- Oracle.. באופן מפתיע, SAP, שחקנית ERP עם יכולת השקעה עצומה במודול ה- CRM  שלה, נמצאת רק בריבוע ה- Visionaries.

ZOHO CRM

מעט מתחת ל- SAP, גם היא בריבוע בעלי החזון, נמצאת Zoho הפופולארית שהתרחבה מאוד בשנים האחרונות. על פי הדוח, Zoho CRM מותאמת מאוד לתמיכה בארגונים בכל הגדלים והמגזרים, עם דגש על מגזרי הטכנולוגיה, שירותים מקצועיים, שירותים פיננסים ושירותי בריאות. במהלך השנה האחרונה Zoho השיקה מערך יכולות נכבד, כולל Canvas, בונה UI/UX חדש, אנליטיקה למדידת ביצועי מכירות, ופתרון טלפוניה מובנה. על פי הדוח, החוזקות של Zoho באות לידי ביטוי בחדשנות, והיא מובילה את השוק עם יכולות המבדלות אותה, ובעיקר החדשנות שהיא מתכננת להשיק בתחום זיהוי מצב הרוח של הלקוח, ובניית מסע לקוח על בסיסי סממנים (Signals). Zoho היא אחד מהספקים הבודדים, מלבד אלה הנמצאים בריבוע המובילים, שיש לה נוכחות רחבה במגזרים שונים. בצד הנקודות שחשוב לשים לב אליהן, Zoho עומדת מאחורי המתחרים מבחינת יצירת פתרונות מובנים למגזרים עסקיים. בנוסף, Zoho קיבלה ציון נמוך עבור יכולות ניהול הפעילות שלה, לדוגמא, אין לה קו זמן ויזואלי להצגת רצף פעילות. Zoho הציגה השנה פחות פעילות בארגונים גדולים.

לפרטים נוספים ומחירי חבילות של Zoho CRM

 HUBSPOT

HubSpot נכנסה לריבוע שחקני הנישה בדוח של גרטנר. על פי הדוח הוא נמכר בעיקר לארגוני SMB בארה"ב, ולאחר מכן ב- EMEA וב- APAC. ב- 12 החודשים האחרונים HubSpot הכניסה למערכת בינה לשיחה, שיפרה את יכולות הניהול והתאמות ה- UI, ושילבה מערכת תשלומים. החוזקות שלה כוללות את היכולת לייצר תוכן שיווקי לחיזוק תהליך המכירה, כגון טמפלטים, Snippets, מסמכים, וידאו ו- Playbooks. בנוסף, גרסת האנטרפרייז של הפתרון מאפשרת תמיכה ממספר מודלי הכנסות במקביל. לדוגמא, למותג יכולה להיות הכנסה ראשית ממכירות מנויים, וגם תהליך מכירה נפרד לחלוטין מפעילות מסחר אלקטרוני עם מוצרים, מאפיינים וערוצי שיווק משלו.הגרסה הזו גם נבנתה כדי לבצע התאמות אישיות לחברות הדורשות מודל נתונים, UI, תוכן ותהליכים מותאמים אישית. על פי מחברי הדוח, Hubspot עומדת מאחורי המתחרים בכל הקשור לשווק את המוצר שלה, בנוסף אין לה פתרון ייעודי על פי מגזרי תעשייה, ואינה מתכוונת לעשות זאת. מבחינת מאפיין ניהול שותפים, היא זוכה לציונים נמוכים.

לשנת 2023 כדאי גם לבחון את SugarCRM שגם היא הציגה התפתחות מהירה בשנה החולפת ועומדת כיום בריבוע ה- Challengers, וכמובן את SalesForce ו- Microsoft CRM שממשיכות להציג מוצרים שלמים, בעלי יכולת התאמה גבוהים מאוד.

5/5 - (1 vote) - באיזו מידה הכתבה סייעה לך?
למאמרים נוספים באותו נושא:
דילוג לתוכן