מהו ציון איכות בגוגל אדס?

גוגל אדס

אחד המדדים החשובים ביותר שכדאי לכם להכיר במערכת הפרסום של גוגל אדס הוא ציון איכות (או Quality Score באנגלית). הפרסום בגוגל אדס מתבצע באמצעות מכרז. כלומר אתם מגדירים תקציב יומי/כללי ואת העלות המקסימלית שאתם מוכנים לשלם לקליק. על הנייר לפחות – ככל שתשלמו יותר כך תופיעו גבוה יותר בתוצאות על פני המתחרים שלכם אולם באמצעות ציון איכות גבוה תוכלו להפחית את העלויות הללו וליהנות מביצועים משמעותיים ורווחיים יותר של הקמפיין שלכם. כמו כן ציון איכות גבוה יותר עשוי להשפיע על מיקום המודעות (שכן גוגל רוצה להציג בתוצאות הראשונות את המודעות האיכותיות והרלוונטיות ביותר לגולשים שלה).

אז מהו ציון איכות וכיצד הוא מחושב?

ציון איכות ממוספר בין 1 ל-10 על ידי גוגל והוא מופיע בדוחות הביצועים של המודעות שלכם בגוגל אדס. אם ציון האיכות לא מוצג לכם ייתכן ואין מספיק מידע לגוגל מאותו קמפיין על מנת להסיק את ציון האיכות. אם העמודה של ציון האיכות לא מופיעה לכם תצטרכו להוסיף אותה דרך ההגדרות. גוגל מגדירה את ציון האיכות כאומדן לאיכות המודעה שלכם, מילות המפתח ודפי הנחיתה גם כן. כלומר כל אלה עשויים להשפיע על ציון האיכות של המודעה כאשר ציון איכות גבוה יותר יכול לסייע גם בשיפור מיקום המודעה וגם בעלות מופחתת לכל קליק.

ציון האיכות הקרוב יותר לציון 10 נחשב לציון איכות מעולה וככל שהוא יהיה גבוה יותר כך תשלמו פחות לקליק. ככל שהוא יהיה קרוב יותר לציון 1 תשלמו יותר ביחס לעלות החזויה להקלקה עבור אותם ביטויים הקשורים למודעה שלכם. ציון האיכות הוא אומדן לביצועי הקמפיינים שלכם בחשבון ויש 3 פרמטרים עיקריים המשפיעים עליו:

  • CTR צפוי – כלומר שיעור קליקים צפוי על המודעות שלכם (מידע שנאסף ממוצע של קמפיינים קודמים).
  • רלוונטיות המודעה וביטויי המפתח בה – ההתאמה שלהן למה שהגולש מחפש.
  • חוויית המשתמש בדף הנחיתה שלכם ועד כמה הוא רלוונטי למודעה.

כיצד לשפר את ציון האיכות בגוגל אדס?

כדי לבצע אופטימיזציה לציון האיכות שלכם תצטרכו להכיר היטב את קהל היעד שלכם, להגדיר אותו בצורה ברורה בקמפיין שלכם ולבצע פעולות שונות לשיפור רלוונטיות המודעה. הינה כמה טיפים חשובים:

  • צרו קבוצה של מודעות ממוקדות – במקום ליצור קהל רחב יותר למודעות שלכם צרו קהל מצומצם וממוקד יותר לכל קבוצת מודעות. כך תוכלו לקדם מודעות רלוונטיות יותר לקהל היעד, להגדיל את אחוזי הלחיצה וגם את רלוונטיות המודעה ובכך לזכות בציון איכות גבוה יותר. לדוגמה: אם אתם משווקים חנות ספרים בנו קבוצת מודעות לכל ז'אנר של ספרים.
  • בחרו ביטויים ממוקדים – כל מודעה מבוססת על ביטוי או יותר שעשויים להיות רלוונטיים למודעה שלכם. אתם בוחרים את הביטויים הללו כדי לבקש מגוגל להציג את המודעה שלכם כאשר גולש מחפש את אותם ביטויים. גוגל תעשה זאת במידה והמודעה שלכם תעמוד בתנאים הנדרשים מבחינת רלוונטיות, עלות לקליק וציון איכות של המודעה.
  • שפרו את המודעות שלכם – בצעו A/B TESTING למודעות שלכם כדי לשפר את אחוזי הלחיצה עליהן. שנו מדי פעם כותרות, תיאורים וניסוחים שונים כדי לראות מה עובד יותר טוב עם הקהל שלכם. הוסיפו הנעה לפעולה ובדקו כיצד אפשר לשפר את המודעות שלכם בדרכים נוספות.
  • הציגו דפי נחיתה רלוונטיים – אלה חיוניים לחוויית המשתמש ולביצועים של הקמפיין שלכם אך במידה מסוימת גם משפיעים על ציון האיכות של המודעות שלכם ולכן חשוב לשלוח את הגולשים לדפי נחיתה רלוונטיים למה שכתבתם במודעה קודם לכן.
באיזו מידה הכתבה סייעה לך?
למאמרים נוספים באותו נושא:
דילוג לתוכן